Činoherní klub, Ve Smečkách 26, Praha 1
Proč mi někdy neuvaříš špagety…? Mluv!
Jo, děvenko – život, to není škola. Život, to je něco docela jiného.
Kyl bedou čeben gál a ven zel vši miny. Sedlou li be zamotal a lekl bim. Kilí bimové. Čem žu barý a krzo žu hubžu…
V Grónsku mrzne.
Ach to jsem ráda, že to mám za sebou… Tralala… tralala

Ohlasy:
1 / Autora hry Hra na Zuzanku Miloše Macourka zná většina z nás spíše z jeho dětských knížek a scénářů ke crazy filmům. Málokdo dnes zná jednu z mála jeho absurdních her pro dospělé, uvedenou poprvé v Divadle na zábradlí v roce 1967. Počet inscenací hry byl od té doby minimální. Mostecký soubor, který se většinou věnuje autorským projektům, se tu setkal s barvitým, nicméně velmi nesnadným textem (Macourkova schopnost pohrávat si s jazykem v nejrůznějších vrstvách a slovních hříčkách). Přijal výzvu a zvládl to na jedničku. A tak najednou starý absurdní text ožil překvapivými barvami. Příběh Zuzanky od narození k smrti byl v jejich provedení po celou dobu zřetelný, zajímavý, dojemný a humorný. Herci se do jednotlivých období oblékali přiznaně před diváky, stejně jako se před očima diváků měnila prostředí. Jednoduché, efektivní, velmi pečlivé soustředění na příběhové linie i detaily. Mostečtí za něj získali cenu za inscenaci.
Jana Soprová / Mladá scéna 2018

2 / Debata o konzervativních hodnotách a jejich zpochybnění se ale vedla nejen kolem estetické stránky inscenací, ale také nad jejich smyslem, obsahem. Tak absurdní Hra na Zuzanku Miloše Macourka od souboru Stinné stránky z Mostu na základě textu z roku 1967, sestavené ionescovským způsobem z nepatřičných replik, které ale v konvenční situaci fungují bez ohledu na pravý smysl slov, dokázal zpochybnit dnes tak často skloňovanou „tradiční rodinu“. Život pasivní Zuzanky od narození do smrti, formovaný jen prázdnými frázemi a konformními ambicemi, se vyjevil jako kvalita, o níž je třeba diskutovat.
 Alena Zemančíková / Jiráskův Hronov 2018
______________________________________________________

Základní umělecká škola F. L. Gassmanna, Most s kapacitou 1200 žáků se zaměřením na výuku hudebních, výtvarných, tanečních i literárně-dramatických oborů, junior talent a Festival PřeMostění.
Florian Leopold Gassmann (1729–1774) - hudební skladatel, kapelník, varhaník. Jedním z nejznámějších a nejvýznamnějších mosteckých rodáků, který dosáhl uznání a věhlasu v cizině. V jeho rodném městě mu byla znovu odhalena busta v roce 1997 před Městským divadlem v Mostě.

Délka představení 50 minut

 
Soubor Stinné stránky ZUŠ F. L. Gassmanna / Most:
Miloš Macourek / HRA NA ZUZANKU
Jo, děvenko – život, to není škola. Život, to je něco docela jiného.
Režie:
Pavel Skála

Hrají:
Veronika Bíbová, Milan Hábl, Petr Vrabec,
Barbora Lecková, Jana Havlová, Matěj Výborný,
Daniel Farkáš nebo Petr Klement.



Činoherní klub uvádí: Přehlídka amatérských divadelních souborů v roce 2019 se uskutečňuje za finanční podpory MK ČR.
Proč mi někdy neuvaříš špagety…? Mluv!
Jo, děvenko – život, to není škola. Život, to je něco docela jiného.
Kyl bedou čeben gál a ven zel vši miny. Sedlou li be zamotal a lekl bim. Kilí bimové. Čem žu barý a krzo žu hubžu…
V Grónsku mrzne.
Ach to jsem ráda, že to mám za sebou… Tralala… tralala

Ohlasy:
1 / Autora hry Hra na Zuzanku Miloše Macourka zná většina z nás spíše z jeho dětských knížek a scénářů ke crazy filmům. Málokdo dnes zná jednu z mála jeho absurdních her pro dospělé, uvedenou poprvé v Divadle na zábradlí v roce 1967. Počet inscenací hry byl od té doby minimální. Mostecký soubor, který se většinou věnuje autorským projektům, se tu setkal s barvitým, nicméně velmi nesnadným textem (Macourkova schopnost pohrávat si s jazykem v nejrůznějších vrstvách a slovních hříčkách). Přijal výzvu a zvládl to na jedničku. A tak najednou starý absurdní text ožil překvapivými barvami. Příběh Zuzanky od narození k smrti byl v jejich provedení po celou dobu zřetelný, zajímavý, dojemný a humorný. Herci se do jednotlivých období oblékali přiznaně před diváky, stejně jako se před očima diváků měnila prostředí. Jednoduché, efektivní, velmi pečlivé soustředění na příběhové linie i detaily. Mostečtí za něj získali cenu za inscenaci.
Jana Soprová / Mladá scéna 2018

2 / Debata o konzervativních hodnotách a jejich zpochybnění se ale vedla nejen kolem estetické stránky inscenací, ale také nad jejich smyslem, obsahem. Tak absurdní Hra na Zuzanku Miloše Macourka od souboru Stinné stránky z Mostu na základě textu z roku 1967, sestavené ionescovským způsobem z nepatřičných replik, které ale v konvenční situaci fungují bez ohledu na pravý smysl slov, dokázal zpochybnit dnes tak často skloňovanou „tradiční rodinu“. Život pasivní Zuzanky od narození do smrti, formovaný jen prázdnými frázemi a konformními ambicemi, se vyjevil jako kvalita, o níž je třeba diskutovat.
 Alena Zemančíková / Jiráskův Hronov 2018
______________________________________________________

Základní umělecká škola F. L. Gassmanna, Most s kapacitou 1200 žáků se zaměřením na výuku hudebních, výtvarných, tanečních i literárně-dramatických oborů, junior talent a Festival PřeMostění.
Florian Leopold Gassmann (1729–1774) - hudební skladatel, kapelník, varhaník. Jedním z nejznámějších a nejvýznamnějších mosteckých rodáků, který dosáhl uznání a věhlasu v cizině. V jeho rodném městě mu byla znovu odhalena busta v roce 1997 před Městským divadlem v Mostě.

Délka představení 50 minut

 


© 2019 - Činoherní klub.
Činoherní klub, Ve Smečkách 26, Praha 1