Činoherní klub, Ve Smečkách 26, Praha 1
Humor hry čerpá hlavně z neschopnosti postav pochopit sebe i ostatní, a z ironické propasti mezi sebevědomým jazykem sexuální agrese a neohrabanou neschopností, když dojde na konfrontaci s realitou potenciálního vztahu.

David Mamet (nar. 1947) je považován za jednoho z nejvýznamnějších dramatiků, kteří vyšli z kulturního kvasu Ameriky šedesátých let. Sexuální perverze v Chicagu byla první hrou, která Mametovi udělala jméno v Chicagu a v New Yorku a přinesla mu úspěch.

David Mamet patří do panteonu vynikajících dramatiků posledního století. Pro americké divadlo udělal ke konci století to, co jeho idol – ikonoklastický sociolog Thorsten Veblen – udělal pro americkou sociologii na jeho začátku: přišel s novým, šokujícím a vtipným jazykem, který rozpitvává hlouposti amerického života. Mametova svalnatá imaginace zbavuje dialog literární jemnosti a okrádá děj o naturalistické ozdoby, které divadlo postupně zkrotily. Jeho hry jsou, třebaže zakořeněné v realitě, bajky, jejichž jedinečnost spočívá v charakteristické stručnosti, zorganizovanosti myšlenek, jazyka a postav, které strhnou diváky a oni se pak snaží dobrat významu. Žádný jiný americký dramatik, kromě Tennessee Williamse, nedosáhl tak daleko.

                            (John Lahr, The New Yorker Magazine)
David Mamet:
Sexuální perverze v Chicagu

Chcete si splnit nejsmělejší sen?
Zamilujte se.

nejbližší termíny uvedení:
12. 1.
19:30
_________________________________________
Premiéra: 18.03.2004
Délka představení: 2:00
_________________________________________

Osoby a obsazení:
Bernard Litko /
Jaromír Dulava
Joan Weber /
Ivana Chýlková
Dan Shapiro /
Marek Taclík
Deborah Solomon /
Lucie Pernetová
__________________________________________


režie: Ondřej Sokol
překlad: Ondřej Sokol
dramaturgie: Roman Císař,
Vladimír Procházka
scéna: Adam Pitra
kostýmy: Ladislava Koukalová
__________________________________________

inspice: Markéta Řezáčová
světla: Milan Pastyřík,
Jaromír Vondrák
zvuk: Zdeněk John,
Radek Šebele
rekvizity: Jan Janák,
Marián Fiedler
masky: Zuzana Báťková
Radka Kadlecová
garderoba: Ladislava Koukalová
stavby:
Tomáš Madar, Marian Fiedler,
Tomáš Olejník, Daniel Pešl,
Tomáš Otta
Humor hry čerpá hlavně z neschopnosti postav pochopit sebe i ostatní, a z ironické propasti mezi sebevědomým jazykem sexuální agrese a neohrabanou neschopností, když dojde na konfrontaci s realitou potenciálního vztahu.

David Mamet (nar. 1947) je považován za jednoho z nejvýznamnějších dramatiků, kteří vyšli z kulturního kvasu Ameriky šedesátých let. Sexuální perverze v Chicagu byla první hrou, která Mametovi udělala jméno v Chicagu a v New Yorku a přinesla mu úspěch.

David Mamet patří do panteonu vynikajících dramatiků posledního století. Pro americké divadlo udělal ke konci století to, co jeho idol – ikonoklastický sociolog Thorsten Veblen – udělal pro americkou sociologii na jeho začátku: přišel s novým, šokujícím a vtipným jazykem, který rozpitvává hlouposti amerického života. Mametova svalnatá imaginace zbavuje dialog literární jemnosti a okrádá děj o naturalistické ozdoby, které divadlo postupně zkrotily. Jeho hry jsou, třebaže zakořeněné v realitě, bajky, jejichž jedinečnost spočívá v charakteristické stručnosti, zorganizovanosti myšlenek, jazyka a postav, které strhnou diváky a oni se pak snaží dobrat významu. Žádný jiný americký dramatik, kromě Tennessee Williamse, nedosáhl tak daleko.

                            (John Lahr, The New Yorker Magazine)

© 2017 - Činoherní klub.
Činoherní klub, Ve Smečkách 26, Praha 1